YÖS 2010 yapılacak, sınav tarihi 9 Mayıs 2010 olarak belirlendi

27.01.2010 tarihinde YÖK basın bürosu müşaviri Nuraydın Arıkan tarafından kurumumuza yapılan açıklamaya göre YÖS 2010’un yapılmasına karar verilmiştir.

Bu kararın alınması yönünde emek sarfeden tüm öğrencileri, öğrenci velilerini ve eğitim kurumlarını kutluyor, tüm öğrencilere başarılar diliyoruz.

YÖS 2010 tarihi : 9.05.2010 (4 Şubat 2010 günü ÖSYM web sitesinde yapılan değişiklikle sınav tarihi olarak açıklanan 16 Mayıs 2010, 9 Mayıs 2010 olarak değiştilmiştir.)

YÖS başvuru tarihleri : 15/02/2010 – 26/02/2010

Bu tarihler ÖSYM’nin sitesinde duyrulmuş olan tarihlerdir.

28.01.2010 tarihinde, YÖK basın müşavirliğinden kurumumuza gönderilen fax metni aşağıdadır.

T.C.

YÜKSEKÖĞRETİM KURULU BAŞKANLIĞI

Basın ve Halkla İlişkiler Müşavirliği

28.01.2010

AÇIKLAMA

Yükseköğretim kurumlarımızın yurt dışından öğrenci kabulüne ilişkin esasların kamuoyuna duyurulmasını müteakip alınan kararın yanlış değerlendirmelere yol açtığı anlaşılmış olup, bu nedenle tartışmaya konu olan hususlara ilişkin açıklama yapılmasına gerek duyulmuştur.

21.01.2010 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında; Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarımıza daha çok sayıda yurt dışından öğrenci kabul edilerek Türkiye’nin yabancı uyruklu öğrenciler tarafından tercih edilen bir ülke olmasının sağlanması ve yükseköğretim kurumlarımıza öğrenci kabulünde kendi öğrencisini kendisinin belirleyeceği yöntemlerle seçme imkanı tanıması amacıyla, Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarına yurtdışından öğrenci kabulüne ilişkin esaslar yeniden düzenlenerek;

• 2010 – 2011 eğitim-öğretim yılından itibaren Yabancı Uyruklu Öğrenci

Sınavı’nın (YÖS) kaldırılmasına,

• Üniversitelerin, yurt dışından öğrenci kabul edilecek kontenjanları ile

Üniversiteleri tarafından öğrenci kabulünde kullanılacak, YÖS, ülkelerin kendi ulusal sınavları, uluslararası sınavlar, ortaöğretim not ortalamaları, üniversite tarafından yapılan sınav vb. yöntemleri ve minimum puanları belirlemelerine

karar verilmiştir.

Üniversitelerin bu ilkeler çerçevesinde belirleyecek yöntemlerden birisi olan YÖS sınavı son kez 2009 – 2010 eğitim öğretim yılında 16 Mayıs 2010 tarihinde yapılacaktır. Bu sınavın da diğer üniversite giriş sınavlarında olduğu gibi geçerlilik süresi 2 yıl olacaktır.

2010 – 2011 öğretim yılında yükseköğretim kurumlarının yurt dışından kabul edilecek öğrenci kontenjanları ve kabul şartları üniversitelerin bu konudaki teklifleri dikkate alınarak hazırlanacak olan “Yurt Dışından Öğrenci Kabul Edilecek Öğrenci Kılavuzunda” yer alacak olup, ayrıca duyurulacaktır.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.

Yorum bırakın

Filed under YÖS ile ilgili Genel

Yorumlar kapatıldı.